08.02.2017.

Тематски час: "Ешер и математика"

На часу математике:

На часу смо најпре поновили све што знају о правилним угловима. Упознали се са појмом теселације-поплочавање равни без празног простора. Ученици су на основу знања о угловима многоугла, самостално закључивали којим правилним многоугловима може да се изврши теселација. Затим су упознати са везом између уметничких дела и теселације, нарочито у раду холандског сликара Ешера. Ешера су упознали на часу ликовне култуире тако да су само математички продубили знање о његовом стилу. На крају су добили прилику да и сами буду мали Ешери, правећи своје уметничке теселације. На часу ликовног отишли су корак даље, у тродимензиону теселасију.

На часу ликовне културе:

Мауритс Корнелис Ешер је холандски графички уметник и литограф прослављен по бриљантној употреби математичких закономерности на ликовну уметност, па је тако стварао своје тзв. “немогуће структуре". Интересантно је да Ешер није имао формалног математичког образовања осим оног у средњој школи. На часу ликовне културе у оквиру тематског часа “Ешер и математика” ученици су прво упознали Ешера као уметника, затим смо се бавили 3Д тесалацијама, користећи бојице као цртачко средство и стварајући разне тесалације по њиховој идеји.

Наставнице математике: Милена Милановић и Љубица Петровић

Наставница ликовне културе: Татјана Росић

Поделите ову страну:

Ауторско право © Основна школа "Ћирило и Методије" - Сва права задржана. Израда сајта: Кио д.о.о.